lördag 17 oktober 2009

25års kris?

Sitter och lyssnar på gammal musik, min mammas musiksmak satte lite spår endå. Samma var det med killar hon tyckte va snygga, jag dog för Sylvester stallone, Patrick swayse och Jon bon jovi Ooufff säger jag bara. Ja medans lördagkvällen smyger förbi så stretar jag emot så mycket jag kan, vill göra så mycket men så lite tid. Jag är så otroligt sugen på vin, kanske en sväng på stan. Såg att min lilla blomma skulle ut, om jag inte jobbade skulle jag slängt på mig det snyggaste jag hade och hittat min väg ned till stan. Men icke! Det blev morötter med dipp istället, det går väl lika bra det, när jag kommer ut till nattlivet så inser jag bara hur länge sedan jag kom bort från det och va skönt det va! Är jag kärring nu? Måste gå upp en till två gånger på nätterna för att gå på toa, tycker inte krogen är rolig längre, folk är för högljuda, sugen på rödvin en lördagkväll, ber grannbarnen vara tysta för att jag ska vila middag :) listan kan fortsätta!

Igår till idag var jag Nanny, tog hand om min systerdotter lite så min siss fick vila lite. Snuttiplutt säger jag bara, jag har bytt blöjor, burit runt på skrikit barn som har ont i magen, lagat mat mm. Och jag fick nästan seperationsångest när jag skulle gå, var nära på att smyga in henne under jackan och låtsas som ingenting och bara börja gå hem. Hade kanske märkts eller va tror in? :)

XOXO

Inga kommentarer: