onsdag 28 oktober 2009

Rörigt minst sagt

Jo det var ju en liten summering vad som hände i helgen mm. Den va i alla fall helt underbar, mys med familjen och kalas. Det var underbart, sen är det alltid skönt att få komma hem till pappa och låta han pyssla om en och klia mig även om han kunde kliat mera :) Sen var det att slå upp portarna till våran nya avd. på jobbet, från att vi kom så hade vi 0 patienter innan halv 1 hade vi 15 och två till på ingång. Mitt huvud vart så rörigt att jag inte visste vad jag hette, var helt yr när jag gick från jobbet. Men det är kul, mycket ny personal och gammal som jag jobbar med för flera år sedan har saknat min absolut första handledare jag hade när jag kom till Sahlgrenska :) Sen kom min mamma och lillebror till Göteborg igår, så det blev mysdag hos min syster. Var fortfarande helt tung i huvudet, inga rutiner på jobbet. Sen är min farfar dåligt :( och det gör en ju ledsen. Försöker få honom att gå till läkaren men envisa gamla gubbe vägrar ju. Men jag tror jag ordnar det.
Väcktes idag av sms kl 9:15, konstigt kommer inte ihåg att jag beställde väckning ;) Men syster kan ju bara inte låta bli antar jag, så jag har tillbringat min dag hos henne...igen. Men efter en lite piplisa inte ville komma till ro så orkade inte moster längre än till halv 7 sen var det skönt att lämna över efter 2 st ned spydda tröjor och huvudvärk så det stod härlig till. Nu sitter jag här hemma petar navelludd, bloggar, kollar min facebook. Ska väl förflytta mig till sängen och bara kolla på lite vänner eller någon annan serie som jag bara älskar. Har löpt liiiite lös godis som jag tycker jag är värd. Imorgon har jag dubbelbokat mig för glatta livet, jag tror jag ska hinna träffa Lotta, sen syster, mamma och simon, hämta AC och efter det göra naglarna. Jag kommer få en mindre stroke. Glöm inte systermet Christel! Snart fyller jag år, grattis på mig själv :)

xoxo


Inga kommentarer: