tisdag 13 oktober 2009

Spotify för hela slanten

Har kommit hem från jobbet, försöker varva ned. Har alltid lite svårt för det när man kommit hem från jobbet så sent. Värsta när man gör C+A tur, alltså C (13:00-21:30) A (6:45-15:30). Finns väääldigt lite tid att sova på när man jobbar så. Hemma 22:30 ska upp 5:30 så det blir att borsta tänderna och i säng direkt. Tur att jag gör kväll imorgon med så jag får sovmorgon. Nu är jag sen i säng, har massor av ärenden imorgon innan jobbet.

Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan mitt jobb kom jag och tänka på idag. Jag är rätt beroende av det, jo alltså ekonomiskt jovisst. Men att jobba inom vården får mig att ha båda fötterna på jorden. För visst jag kan va deppig och känna att allt är bedrövligt och rakt ut skit. Men när du sitter där öga mot öga med en patient som faktiskt har det bedrövlig, inte kunna göra något på nästan ett år snart. Och legat inne på sjukhus över 6 månader i rad. Då är mina problem otroligt små och jag uppskattar mitt egna liv på ett helt annat sätt. Jag är beroende av mina patienter och dom av mig, fast av olka anledningar. Svårt att förstå kanske, ännu svårare att förklara. Men det finns ingen skönare känsla.....att bara känna att du kan hjälpa någon.

Hmm okej nu ska vi inte bli känslosamma här =) Ska hoppa i säng nu, trött, trött, trött!


xoxo





2 kommentarer:

Berra sa...

Kloka ord från min VIP tös, gonatt sov gott..:), alskar dig!

Kikkel sa...

Tack min VIP pappa älskar dig med!!!! :)