lördag 17 april 2010

Hårding med stort H

Glömde berätta det, härom kvällen hade jag skit svårt att somna. Kan bero på att jag somnade på soffan tidigare den kvällen, i alla fall. Där sitter jag i mörkret och kollar på top model för att få kroppen trött. Så är det något som rör sig på min vänstra sida och jag börjar fäkta och flaxa som en annan pelikan. När jag lugnat ned mig och fångat upp datorn igen som jag höll på att vispa ned på golvet inser jag att det är en liiiiiten nattfjäril som fladdrar bredvid mig. Att jag inte dog på fläcken, jag hatar små djur, kryp, getingar och sån skit bläää säger jag bara. Jag är ett sånt freak som gör precis vad som helst för att komma därifrån, så om ni ser någon i sommar som hoppar och skriker är det bara jag som försöker ta mig ifrån något kryp :)
Igår efter jag varit i salongen å utför en och en halv SPA-manikyr så satte jag mig och gjorde fransk manikyr istället på min syster eftersom hon ville ha det. Plus att det är fräschare faktiskt!
Men i alla fall jag lackade ju mina naglar chockrosa som jag tidigare skrev, så när vi kom ned till spårvagnshållplatsen. Glider det förbi en gubbe alltså du vet en sådan där slibbig liten en, nästan polerar min ena sida på jackan så nära går han. Så säger han -Aaah miiicket fint, jag lyser upp som en sol. Å tack :) trodde han menade mitt lack, så jag höll upp mina händer i luften och drog en drömmande suck och tänkte FAN vad mina naglar är fina. Miiicket fint säger han igen och ler ett tandlöst leende, nu börjar jag ju undra vad fan han menar. Jag har väl landat och inser att det var nog inte naglarna trotts allt haha. Jaha tack eller vad menar du? Miiicket fin rompa. Att inte jag och syrran dog av skratt. Å så klämmer jag fram att jag trodde han menade naglarna så vi vek oss och skratta lite till. Jag brukar inte tycka sånt är kul när någon dreglar över mig men jag brukar vara klyftigare än så men ibland ar jag mina stunder ;)

XOXO

2 kommentarer:

Anonym sa...

En liten gubbe stryker sig mot dig och säger "miiicket fint" och din tanke är då att han gillar ditt nagellack, du är ju för söt! :) Gillar att du tänker positivt om folk!
/Wille

Kikkel sa...

Ja jag försöker så långt det går eller till personen visar motsatsen. Men var så lyrisk över detta nagellack just då kanske :)
Kram