söndag 11 april 2010

Så många ord så lite tid

Jag har så mycket roligt att berätta men har verkligen inte tid, ska på utbildning imorgon så tidigt. Men helgen i sig har varit lovley! Vårfest hos en kollega i slättås, en heldag med Lotta på samma gång, utbildning på salongen, är ägare till en asss söt klänning från U R HERE, blivit vaxat (hos Sara på Salong Jennie H) från topp till tå, klädbytar dag, mys med syster, mys med syster och Thea hela dagen idag på stan i solen. Kan det blir mycket bättre.
Sen är det endast två saker som jag stört på under helgen. Kom ut idag och såg en demonstration utanför mig vid kanten av ramberget. Gick fram och snegla och fick tag på en polis, fråga vad det va frågan om. Jo muslimerna vill bygga en moské nedanför ramberget. Nej men hallå ursäkta vad sa du nu? Muslimerna vill bygga en moské på en plats som har flera hundra år historia för svergie och våran tro. Där ska dom slå upp en moské, jag orkar knapp att kommentera detta men gör det för jag tycker det är vansinne. Inte det att dom vill bygga en moské, fine gör det. Inte för att jag tror att jag kan få åka till Turkiet eller Irak och slå upp en kristen kyrka hade blivit stenad för att jag inte bar slöja lååångt innan. Men jag säger ändå okej till moské det är deras tror låt oss vara "the bigger man" i detta. För jag är inte rasist på NÅGOT sätt mina killar och vänner är från Iran/Iran, Grekland, Macadonien, Montenegro, Chile mm. å jag själv är inte helt svenska. Men det är helt befängt att ens vilja bygga en moské på mark som faktiskt är betydelsefull för svenska historia och kultur!!!!
Men annars har det varit helt jäkla underbart, min systerdotter är den finaste lilla fisungen som finns!

xoxo

Inga kommentarer: