måndag 20 september 2010

Jag älskar mitt nya jag

En sak som jag älskar med min graviditet är att jag inte sitter och håller inne på saker. Ni ska veta hur mycket "skit" jag tog av folk som jag bara svalde, sen visst så kom det ut. Men nu när jag är gravid så kan jag inte hålla sånt, säkert mina hormoner. Eller vaddå säkert DET ÄR min hormoner! Men det är skönt att få säga till och inte bara ta det, saker jag gått och burit på kanske år men inte sagt något. Något bra ska komma ur att vara gravid och må illa, inte känna sig sugen på mat överhuvudtaget, gå runt och hicka som en alkis, inga kläder som sitter snyggt längre, gravid klåda och allt annat jävelskap. Men denna sak, att vara ärlig och inte att ta skit denna sida älskar jag :) Fast jag känner att jag måste hålla tillbaka det på arbetet mot patienterna, de är jobbigt. Men ni ska veta hur elaka andra människor är och inte ens tänker på vad dom säger. Vissa gånger känner jag mig nästan elak men detta är saker dom säger till mig utan och reflektera för jag brukar bara ta det. Snäll....för snäll. Nä min älskling har gjort mig rättvis :)

XOXO

Inga kommentarer: