tisdag 5 oktober 2010

4-5 Oktober

Jag var på väg från jobbet då min syster sms och bad mig ringa efter jag slutat jobbet, hon hade tydligen en sak och berätta. Så jag ringde upp och fråga vad hon gjorde, fick till svar nä inget du då? Jo jag har ju precis slutat jobba så jag är på väg från sjukhuset nu. Vad det något speciellt? Nä inget :) OKEJ började jag med min hormoner, men du sa att du hade något att berätta. Sandra svarar: Ville bara se om du ätit några bullar på kanelbullens dag. Jo sa jag några stycken, vad det allt? Men babblig som jag är försökte jag hålla igång samtalet och prata om allt mellan himmel och jord. Och ständigt så klaga hon på vad det var som lät i bakgrunden, efter ett tag blev det LITE irriterande och svara. Jo nu sitter jag på spårvagnen OCH NU sitter jag på bussen, tänkte bara sluta tjata om vart jag är eller vart jag gör. Gick hemåt och i trappuppgången så bryts samtalet men jag som var såååå tvungen att gå på toa tänkte jag ringer henne sen. Kommer innanför och ser att jag glömt släcka lampan i sovrummet, dock var väldigt konstigt för jag går ju när kl är runt 12. Tar ett kliv in och ser att det står tända ljus i ljuslyckan på spegeln. Tusen tankar flög genom huvudet beroende på vad som hänt dom senaste dagarna , tänkte genast på Julia Roberts i filmen sova med fienden. Hon kommer hem så är hennes sjuka x där och städat fixat till allt på hans kontrollerande sätt. Min första tanke var att någon kopierat min nyckel och nu kommer jag dö på riktigt, så jag stod kvar i hallen och ropade svagt hallå?
Så hoppar min syster fram och skrattar, men jag som fortfarande tror att jag skulle dö kan liksom inte röra mig och ler lite. Gick flera sekunder innan jag fattat att det verkligen var hon och ingen galen mördare. Hon har ju min extra nyckel :) ganska logiskt när man tänker efter. DÄRFÖR hade hon frågat hela vägen, vart är du vad är det som låter? Då hade hon gått in i min lägenhet och städat och röjt, handlat massor av frukt mm, värmt bullar i ugnen, tänt alla ljus jag har (jag som älskar ljus), vikt ALL min tvätt som jag inte hunnit (orkat). Jag blev så glad där ett tag så jag var nära på att börja gråta, fast då hade hon bara mobbat mig så jag höll tillbaka. Gud vad mysigt, så vi satte oss och åt varma bullar med mjölk stoppa i oss massvis av clementiner. Å bara satt uppe och prata, kunde inte komma lägligare! Nu ligger hon och sover, jag ska snart iväg till jobbet igen så jag ska väcka henne och se om jag kan göra någon frukost till henne :) Underbara lilla syster.....

XOXO

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar syster du har Christel!

Kikkel sa...

Ja visst är hon fantastisk :)