torsdag 14 oktober 2010

Helt jäkla underbart

Va på utbildning idag, en föreläsning stod ju ut mer än dom andra. Etik i mångkulturell sjukvård, så blev det ju en hel del om de olika religionerna inom judendomen, muslimer och romer. Denna föreläsningen var ju helt underbar, han som representerade judendomen ja vad ska jag säga SLUTA ALDRIG ATT FÖRELÄSA! Tycker det är roligt eller nja intressant kan man väl kalla det. Sen tycker jag att våran sjukhuspräst är den bästa prästen jag träffat och verkar vara en sån underbar person i allmänhet. Nu känner jag honom inte privat men det jag hört ifrån honom på föreläsningar mm. så är jag helt tagen. Sen visst i alla religioner finns det saker som jag personligen inte tycker om, som i judendomen så har jag emot omskärelsen. Finns ju hos muslimer också men det var inte ett "måste, men i alla fall. Det fanns mycket jag inte höll med inom dom olika religioner, hur man ser på graviditet, homosexuella, omskärelse. Så när jag satt där tänkte om man kunde ta allt bra inom religionerna och göra en suuuper religion, för det finns mycket bra saker också. Får väl starta en egen religion :) Nä men jag är väl mer för man ska få vara fri och tycka, tänka precis hur/vad man vill. Vad ska man säga I´m like a bird, när min åsikt kvävs och jag inte får göra det mitt hjärta vill och när folk sätter galna regler (nu menar jag inte att vi ska få mörda varandra, våldta osv.) den dagen så dör min personlighet.

XOXO

Inga kommentarer: