tisdag 8 juni 2010

COM HEM SUUUGER

Asså när comhem fungerar så fungerar det okej, men när dom strular så är det inkompetenta människor som jobbar på supporten. Å otrevliga är dom också, ska dom vara det när JAG suttit i telefonkö i 20 min när DOM klantat sig med MIN räkning. Så sitter man och pratar med dom när dom säger att jag ska bara kolla en "sak". Jo det låter som om jag ska vara orolig för detta probemet har jag stött på förr med dom. -Du kommer inte stänga ned min bredband nu eller? Nej då det ska jag inte säger dom lite kaxigt. Floong så bryts mottagningen och bredbandet lägger ned. JAG får ringa upp efter en stunds väntan och då har supporten för mitt ärende slutat för dagen. För klockan är 18:03 och dom stänger 18:00, att jag inte fick en stroke. Så då lägger jag på och ringer upp EN gång till, så denna treeevliga (ironi) tjejen förklarar ordnar allt och förklarar. Är det svårt att vara trevlig, är det svårt att göra RÄTT???? Om man inte kan ska man inte jobba där och absolut inte jobba med ett service yrke. Hur skulle det sett ut om jag gick till jobbet och mina pateinter ringde på larmet och frågar om något och jag är skit otrevlig. När jag väl hjälper till så blir det fel, jasså skulle vi amputera av höger foten ja ja tyvärr så tog jag vänster nu men vi tar den högra också. Mina möten eller samtal med comhem har funkat ja typ 5%, det var en kvinna som var helt underbar att prata med och fixa mitt problem med bredbandet som med 3st innan inte lyckats med. Så visst finns det folk som bör jobba på comhem på supporten men det är då FAN inte många!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Problemet med Comhems support är inte personalens kompetens. Det är deras arbetsmoral som är körd i botten. Comhem sliter dom som djur och dom har en regel som säger att dom högst får ge tre minuter till varje kund som ringer in. Sitter dom längre kommer chefen och säger till dom att avsluta så snabbt som möjligt. Jag jobbar på en företagssupport där vi inte supportar privatkunder utan bara företagskunder. Jag har många arbetskamrater som började på Comhem och andra företag som supportar privatkunder och dom är alla duktiga tekniker men dom var så sönderkörda på comhem att dom inte orkade med att ge bra support. Sedan så är det ofta så med privatkunder att de inte fattar att om man köper en produkt så har man själv ett ansvar att lära sig använda den. Det finns många som ringer in som förväntar sig att man ska snacka bebisspråk och guida dom genom varje litet steg i t.ex installation av modem eller dylikt. I köpeavtalet finns det tydliga regler som säger vad man kan förvänta sig av supporten, många privatkunder läser dock inte dessa. Föreställ dig att du ska fråga en patient vart han/hon har ont men patienten kan inte svara för han/hon vet inte skillnaden mellan sin arm, sitt ben eller sitt huvud. Ungefär på den nivån befinner sig många privatkunder.