onsdag 16 juni 2010

Kommer inte på någon bra överskrift

Jo sätt er in i denna situationen är på väg till jobbet, jävligt snygg! Lång svart klänning, mina high heels bla bla bla. Stod faktiskt och tänkte mina svarta platta skor eller höga, höga passar bättre med klänningen. Kommer fram en tjej och frågar vart jag köpt min klänning och tycker jag är jätte fin :) Så jag sitter på spårvagnen upp till jobbet, en gammal jävel å bredvid mig sitter det någon slibbig typ som sitter och halv ler och luktar vitlök. Jag tänke snälla låt mig få stiga av, vi stannar jag går bakåt för det är så mycket folk som ska av i mitten. Dörren öppnas och jag stiger av men när jag ska sätta ned högerfoten i asfalten så vrider den sig inåt, trampar väl i någon skåra pga av kullerstenen som ligger där. Lägger hela min tyngd på och knäcker till, ramlar framlänges ned på knä (aj skrapa upp mig plus blåmärke). FORT som fan tar jag upp mig på två ben igen och den första tanken som slår mig är. Vad det någon som såg mig? Ja men det är det la, jag står utanför sjukhuset, vagnen har inte åkt än SÅ KLART NÅGON GJORT DIN KLANT :) Så kommer det förbi en tant på ca 70 år och frågar om jag behöver hjälp visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Hon hjälpte mig med handväskan och mitt passerkort och jag satte mig på bänken. Då kom smärtan ska jag gråta ska jag kräkas? Jag kommer inte ens ihåg att hon gick därifrån, så tog jag av min skon och det svullnade upp. Fan jag måste ta mig in på avd nu haltar in även om det gör förbaskat ont i hela jäkla benet vid detta laget. Klär om i kulverten men sedan när jag trampar ned känner jag att jag inte kan stödja längre. Så jag hoppar ut i hissen upp till avd och får tag på en kollega som är på väg upp, berättar lite fort vad som hänt och hon hjälper mig in. Får hjälp inne på avd av massor av folk och foten svullnar upp och blir blå. Så då ska dom linda och sätta tryckförband. Och då kommer alla tårar, FAN vad ont det gör! Men sedan lugnar det sig när allt är på, remiss skrivs och chefen kommer å så. Ja och för att göra detta LITE mer pinsamt för mig så sätter vi mig i rullstol :)
Rullar ned till röntgen och får gjort allt, rullar tillbaka till avd där jag får svaret:

"Dorsalt på fotryggen ses ett par små avlösta fragment i anslutning till distala talus mot talonavicularleden. Dessutom noteras tvärfraktur i ett lateralt sesamben under MPT-led 1 med någon mm:s diastas. Ingen felställning noteras."

Nämen vad great så här till sommaren, varför inte gips och en dålig jävla försäkringskasse ersättning? Ja vad mer kan man önska sig, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men jag LOVAR om jag hade sett någon fallit så här som jag gjorde hade jag fanimej skrattar så skratta :)
Nu ska jag lägga mig upp tidigt imorgon för att sätta mig på ortopeden och håll tummarna att jag inte behöver GIPS för guds skull.

XOXO

1 kommentar:

Malin sa...

Usch din stackare, det där låter nästan som en "Lindby" : ) jag och min syster brukar ramla titt som tätt. Dagen innan julafton förra året åkte vi till mc donalds för att käka lite. Där inne på golvet stod en skylt om halt golv. Så jag gick försiktigt. Pang sa det och jag låg där och kravlade på golvet. Det kom aldrig nån personal fram men en som stod i kön och hjälpte mig upp.
Jag kunde nästan inte gå eftersom foten blev stukad och knät på andra benet blev jättesvullet. Och det första man tänker såg nån mig...
Kram på dig