tisdag 15 juni 2010

Nu är det dax igen...


Yes återigen ska vi ta upp en OTROLIGT underbar dejt jag har haft. Hmm detta var för några år sedan jag bodde i Uddevalla och var ung och galen :) Så var det en kille som ragga upp mig på ett riktigt grymt sätt, jag föll verkligen för det sättet! Då måste ju jag berätta hur antar jag :) Jo jag och hmmm min syster sitter på ett café eller om det var Lotta. I alla fall sitter i solen och dricker milkshake, så åker det förbi en motorcykel. Har en liten förkärlek till motorcyklar serru, tycker det är lite halvsexigt. I alla fall han rullar förbi, kollar in mig. Sedan lämnar vi stället men jag hör honom bakom oss och i Uddevalla får du inte köra på kungsgatan med några fordon alls men det finns tvärgator du kan köra på som korsar kungsgatan. Så jag märker att han kör efter mig fast missar mig med några meter hela tiden. Sen svänger han upp framför mig och frågar mig om telefon nummer, ja vid den tiden är jag redan såld. Vi går på dejt, åker ut på hans mc till ett skit mysigt café, ja vi kan säga att hela dagen är perfekt för att snabb spola i historien lite. Så kommer kvällen vi har bestämt att vi ska träffas ute på krogen och det gör vi. Men jag liksom är inte så sugen och lite halv off, tycker han klär sig som ja jag vet inte vad så jag säger att vi får höras av imorgon eller något. Sedan drar jag hem, min syster halvbodde hos mig under den tiden sedan delade jag lägenhet med en killkompis. Så runt 3tiden på natten börjar min telefon att ringa, krogen stänger ju kl 2 i Uddevalla. Så han ringer, ringer och ringer lite till. Börjar skicka sms, sedan HUNDRA sms till. Så jag stänger av mobilen, då börjar hemtelefonen att ringa och jag trycker på NO men det funka ju så där bra. Jag är ju lite halv full och ligger skrattar i sängen för fullt och min syster med. Då ringer det på dörren, ja då har dåren tagit sig in och eftersom jag inte svarar på samtal hem till mobilen eller svarar på sms så ja varför inte komma hem till någon och ringa på dörren. Har satt på min mobil igen för jag trodde att han skulle ge sig inser ju snart att det va ett misstag för nu börjar mobilen ringa igen. Jag blir så uppe i varv och ska slänga mig efter mobilen så jag trillar ur sängen och jag å min syster brister i flabb. Sen hör jag en arg röst och det är killen jag delar lägenhet med -Jag är så jääävla trött på detta kan han inte komma på en normal tid på dygnet. Jag svarar -Kan du inte öppna dörren och säga att jag inte är hemma. -Nej jag vägrar gör det själv, så jag skrattar lite till. Sen blir det tyst, inga mer telefonsamtal, sms eller bankande på dörren. Ja vid detta lager finns det inget mer att göra...TRODDE JAG. Vad gör man inte när en person inte svarar och klickar en? Jo man ställer sig på baksidan av huset mitt på en gata och skriker tre våningar upp -christel, Christel, ChRiStEl CHRISTEL CHRIIIISSSTEEELLL. Och jag ställer mig upp och kollar ned...det är väl ingen idé att säga att han stod där nere för det har ni väl förstått antar jag.

Sen älskar jag killar som har för mycket stolthet för när jag sedan börjar bli lite nykter och förklara för honom att jag nog inte är intresserad men vill be om ursäkt för att jag var full och ja på gränsen till elak. Ja då berättar han att han aldrig varit intresserad och vill faktiskt inte träffa mig heller :) Ja vad ska man säga?

xoxo

1 kommentar:

malin sa...

Ha ha vilka nötter det finns : )