fredag 18 juni 2010

Resultatet blir....

Jo då var det dags att blogga och berätta hur det gick med min fot, blir nog rätt mycket bloggande nu när jag har så mycket tid över. Åkte i alla fall och satte mig på Mölndals ortoped akut med remissen och röntgen svaret i handen, givetvis följde jag kollegornas råd och tog med mig en bok. Jag trodde jag skulle bli irriterad för att det tog sådan tid men det blev jag faktiskt inte, satt ändå där från 7-13 snäll som bara den. Jag fattar inte hur folk kan ställa sig och skälla på personalen som inget kan göra. Och att dom inte ser alla små saker som vi i vården gör som vi inte behöver göra.
Skitsamma nu va! Jo jag blev röntgad en gång till sedan fick jag sitta i ett rum och vänta. När jag börjar koll mig omkring så ser jag att det är massor av gips saker överallt, NOOOO tänkte jag ja kommer få gips. Men så kommer läkaren in och säger att frakturen är såpass stabil så jag inte behöver gipsas men det ligger lösa fragment som kan orsaka smärta och om inte den smärtan försvinner så kommer det krävas operation för att ta bort bitarna. Vad ska man säga?
Nu hoppar jag i alla fall på kryckor och har ont i varenda muskel i hela överkroppen, sen får man skiiit ont i händerna kryckorna bara skär in. Det är det värsta jag kan ta lite träningsvärk mm. men det i händerna *autch*

Men min syster tänker dra med mig till Åby badet så vi få se hur detta går, jag bara skratta och sa javisst mmmmm i vattnet går det säkert bra :) Sen var det en lite skitunge som cyklade förbi mig kollade bakåt och ropade -Hej då farmor. Ååååå du dessa kryckor kan man slå folk med också! :) Nej men jag skrattade mest vad fan ska man göra hahhahahah
Vill bara bli "frisk" i foten så jag kan få jobba, jo jag vet att det låter skumt men jag vill verkligen vara på jobbet nu.

1 kommentar:

Wille sa...

Åh va skönt att du slipper gips! Gips är säkert bra men det suger att ha, inte minst på sommaren... Gå inte på foten för tidigt nu bara, då tar det bara längre tid för det att läka.
En del sätter fast skumgummi på handtagen med gummiband så blir det lite skönare, kan även funka med nåt tjockare filttyg.
Ta det lugnt och krya på dig!