torsdag 10 juni 2010

Lite oviktig filosofi

Jag tänkte på en sak när jag skulle gå till affären och köpa bakpotatis (mums btw), gick förbi en tjej i en rullstol som inte hade några ben. Vi har ju blivit lärda sen vi var små att man inte ska stirra, skratta eller peka, i alla fall jag lärt mig. MEN tänk dig in i denna personens kläder att du sitter där i rullstol, känner dig utlämnad och ganska försvarslös om någon skulle ge sig på dig. Sitter säkert och väntar på färdtjänst hem? Och folk går förbi men när dom ser dig så tittar dom bort fort som fan, för jag kan då säga att jag stirrar MER på folk som inte sitter i rullstol. Alltså glor, jag är ju från Färgelanda vi är bönner. Bönner glor, jag glor men när jag ser någon i rullstol hör jag vad mamma och pappa sagt sen jag var liten och så kollar jag bort. Men hur känns det? Ingen vill kolla på en för man har ett handikapp, det måste ju kännas ännu värre?! Hur stirrar eller tittar man med måtta? Hur länge är okej finns det en 5 sek regel? Jag vet as knepiga saker att tänka på, så jag noja ned mig själv så dte blev till slut att jag inte vågade kolla på den tjejen alls.


Varit på Ikea idag i alla fall och Em möbler och köpt saker till lägenheten, hylla, ramar, mattor, värmeljus (köper man alltid när man är på IKEA). När jag kom hem handlade jag och åt mig otroligt goda bakpotatis med rödlök, kräftsallad och lite smör. OCH sen kan jag ju inte ljuga och säga att jag inte suttit i telefonen ett antal timmar, ca 2h. Äter till och med när jag pratar i telen, priset tog jag väl när jag var yngre då jag kunde sitta i 4h i sträck med samma person i telefonen. Jag la telefonen i en plastpåsa och duschade med den, la den givetvis på en hylla men nära så jag kunde prata med högtalaren på. Mamma höll få att få ett frispel på mig när hon märkte det, iofs frispelet fick hon när telefonräkningen kom :) Utegångsförbud och ingen månadspeng!

Nej måste sova snart har ont i ryggen som F**, jäkla mensvärk. Får väl knåpa ihop något till nästa disaster date, en tjejkompis till mig skrek mig i örat om vad jag skulle ta med. Får nog bli så :)
Natti natt nu alla


XOXO

Inga kommentarer: