tisdag 15 juni 2010

Känner att jag måste förtydliga mig


Jag älskar kommentarer, ALLA kommentarer faktiskt. Så om detta är okej så ska jag svara eller förtydliga mig i min kritik mot comhem som ett svar på en kommentar jag fick.

"Problemet med Comhems support är inte personalens kompetens. Det är deras arbetsmoral som är körd i botten. Comhem sliter dom som djur och dom har en regel som säger att dom högst får ge tre minuter till varje kund som ringer in. Sitter dom längre kommer chefen och säger till dom att avsluta så snabbt som möjligt. Jag jobbar på en företagssupport där vi inte supportar privatkunder utan bara företagskunder. Jag har många arbetskamrater som började på Comhem och andra företag som supportar privatkunder och dom är alla duktiga tekniker men dom var så sönderkörda på comhem att dom inte orkade med att ge bra support. Sedan så är det ofta så med privatkunder att de inte fattar att om man köper en produkt så har man själv ett ansvar att lära sig använda den. Det finns många som ringer in som förväntar sig att man ska snacka bebisspråk och guida dom genom varje litet steg i t.ex installation av modem eller dylikt. I köpeavtalet finns det tydliga regler som säger vad man kan förvänta sig av supporten, många privatkunder läser dock inte dessa. Föreställ dig att du ska fråga en patient vart han/hon har ont men patienten kan inte svara för han/hon vet inte skillnaden mellan sin arm, sitt ben eller sitt huvud. Ungefär på den nivån befinner sig många privatkunder."

Svar:
Jo från mitt perspektiv så tycker jag det är lamt att skylla på att någon är slutkörd av ett företag och därför dom inte orkar ge bra support. Om det är så att du inte trivs eller inte kan ge bra support BYT JOBB för det är ditt jobb att ge bra suport. Och sedan då jämföra mitt jobb på sjukhuset men ett support jobb? Jo jag kan säga till dig att det kommer in folk som inte kan svenska och inte vet vart det "onda" sitter eller faktiskt inte kan PRATA pga av hjärnblödning mm. men därför är jag aldrig otrevlig!!! Aldrig även om jag känner många gånger att mitt privatliv eller att jag jobbat för mycket vill ta över och bara ställa mig och ropa JAG BRYR MIG INTE JAG HAR MENS VÄRK SÅ JAG DÖÖÖÖR. För som du vet är det folk som klagar på sjukvården för att det dras in på allt och material och personal. Så jo jag vet hur det känns och ha press på mig men som sagt jag tar mig tid och PRATAR med patienterna som faktiskt är mina kunder, jag håller dom i handen när dom gråter, skrattar och dör. Men det jag ville komma fram till är att kompetensen på comhem inte är jämn MÅNGA vet inte vad dom håller på med, jag har varit kund hos dom i 4 år och varför jag fortfarande är det är för det är smidigt och jag orkar faktiskt inte byta det rullar på sedan. Så många gånger jag försökt att ringa när det strular man betalar ca 400kr i månaden och det bara kopplar ned eller så får jag en räkning på 1500 istället för 400 och det ända man får är sura svar. Eller så ska dom FELSÖKA och efter det så är det mitt fel fast jag inte rört några sladdar överhuvudtaget. Nästa man pratar med fixar det...jag blir matt. Nästa gång mitt avtal går ut så BYTER JAG!!

Inga kommentarer: