måndag 11 april 2011

Fixar det sista

Jag står och lagar mat, har slängt in en form med matpaj i ugnen. Sen har jag fryst in två matlådor med hemlagat köttsoppa så nu är det bara en satts kvar med pasta och pastasås. Saker som är lätta att tina upp om lillan är grinig och jag är trött, kan ju bli att man inte vill eller orkar laga någon mat. Vem vet hon kanske blir en riktigt gaphals ;)
Nu ska jag gå över med dammsugaren framför allt i vardagsrummet och köket sen är det klart!!!! Sista förberedelserna är att hoppa in i duschen och ta en operationsdusch, jag blir ju tvingad att göra detta en gång till på morgonen. Ghaaa jag som hatar att duscha på morgonen men denna gång får det väl gå det blir denna gång och aldrig mer, sen tycker jag dom är så söta som har sagt att jag slipper ta håret med det där äckliga bakteriedödande medlet håret blir ju så torrt och tråkigt. Haha nu låter jag riktigt som en patient, har dragit dessa instruktioner tusen gånger för patienter inför operationer och det alltid gamla tanter frågar -Måste jag ta håret, jag har ju precis rullat det. Ja egentligen ska man ta håret också men inför ett kejsarsnitt har dom faktiskt gett oss dispens :D

XOXO

2 kommentarer:

Janet-Hia sa...

Lycka till imorgon, jag ska tänka på er! Nästa gång vi hörs är du mamma! Kram

Kikkel sa...

Tack så mycket :)
Ja sista natten jag sover ensam jätte konstigt att tänka i dom banorna att hon är här om några timmar. Gud vad nervig jag börjar bli :)

Kram