fredag 29 april 2011

Jag saknar nätterna då man kunde/fick sova

Idag har det varit en mindre rolig dag, kunde väl anat det när natten var jobbig och skrikig men man hoppas ju att det ska bli bättre. Så var dock inte fallet, det har gått i olika HÖGA toner mest hela dagen, Kathleen lugna ned sig lite när vi gick ut på en promenad sen fundera jag på att sitta ute en stund i solen men jag hade somnat sittande. Så vi gick upp, slängde i mig lunch/middag och sen la vi oss på soffan och sov en sväng. Så idag vilade vi TVÅ gånger, en gång på förmiddagen efter "våra bästa år" :) och sedan på eftermiddagen/kvällen. Dagar som dessa vill man skaffa hörapparat och sänka ljudet. Har varit på så dåligt humör, blir väl så när man inte får sova eller när man försöker göra ALLT för att den lilla ska vara en glad liten skit. Om något kan irritera mig mig mer ringer min kära mormor och berättar att hon skriker pga. att hon är bortskämd. Jaha det är hon?!? Borde hon inte sluta gråta om jag tar upp henne då? För så är inte fallet jag försöker vagga henne, nynna för henne, stryka henne lätt på pannan och viska så hon hör min röst. Konstigt många har så mycket emot hur mycket jag håller henne, kan jag inte få gå runt och bära på henne hur mycket jag vill? Och nej hon är inte bortskämd hon har ont i magen, sen är hon min lilla kängurubebis hon vill vara nära sin mamma :)
Vi hoppas att det blir en lättare och gladare dag imorgon för bådas skull, en glad bebis = glad mamma

XOXO

2 kommentarer:

Angelica/Smurffamiljen sa...

Man kan inte ha dem för mycket nära en... Vi fick likn. kommentarer när W var 1 vecka... när jag hade honom i famnen för att han skulle somna. Lägg ner honom ni kommer få ett helvete sen...Öhhh, han har legat nära i mer än 9 månader och sen ska det plötsligt vara kallt och ensamt! Suck! Bär på henne så mycket du vill, varför ska hon vara ensam??? Testat minifom för magen? Kram

Kikkel sa...

Min barnmorska sa samma sak man kan inte ha dom för nära, sen kan man vänja av ett barn när som med vad som helst. Och som du säger mer än 9 mån ihop tryck i min mage varför ska jag låta henne ligga ensam bara så för att andra tycker det?! Nä denna mamman tar ett helvete istället då :)

Ja det bli apoteket imorgon direkt! För denna natten var mindre festlig den med :/
Kram