måndag 18 april 2011

Första dagen hemma

Natten var skit jobbig även om hon sov men ligger så obekvämt, hade ju elsäng på sjukhuset ;) Sen ja ska jag vara äcklig men det läcker ÖVERALLT och jag som bytt rent i sängen, jag blev så ledsen när man vaknar upp och allt är vått jävla bröstmjölk. Kände bara lakan, täcket och kudde va fan hände med handduken jag la ut för säkerhetsskull?!
Hon sover jätte gott men vem gör inte det när man ligger på ett bröst ;) Annars placerade jag rumpan i soffan runt halv nio kanske så ringer mobilen och det var Östra som redan fått remissen, rösten sa bara kan du vara här om en timma? Va? Om en timma? Nä det kan jag inte, ge mig två åtminstone.
Nähe varför? Ja tre trappor utan hiss, ny opererad, får inte bära, ensamstående och ingen bil. Tjoff sa det så var jag genom svettig, fan vad stressad jag blev. Men jag andades lite och försökte tänka logiskt, kunde inte ta vagnen den står här uppe får inte bära ned den, ja det blir taxi för detta måste ju göras. Mini taxi var så trevliga kom och hämta oss vid dörren och tog Kathleen och min väska lämnade oss inne på mottagningen så kom sköterskan och ropade in oss efter fem minuter. Vi sätter oss och så kommer läkaren in blev väldigt chockad kunde inte riktigt koppla det, kanske för att jag var så stressad :) Men vi fick oss en bra läkare, vet inte om han vill bli nämn vid namn så vi säger bara att vi var väldigt nöjda. Förklarade otoligt bra, var lugn och tog sig tid precis så man vill att en läkare ska göra, sen var han så gullig mot henne även om hon kissade på honom när jag tagit av lillsnuppan blöjan haha
Men det blev en liten skena i alla fall som hon ska ha i sex veckor, lite klickande var det allt precis som dom sa på Mölndal. Våran läkare sa att det var den mildaste graden så jag hoppas att det ska ordna upp sig, har inte varit så orolig över det. Hoppas ju givetvis inte att det är/blir något allvarligt men när jag ser på henne så känner jag bara att jag aldrig varit så lycklig i hela mitt liv, så om hon har problem med höften så kommer jag inte älska henne mindre. Kan ju knappt slita ögonen ifrån henne :)
Nä nu är jag så himla trött så nu ska jag lägga mig, imorgon blir det nog premiär med vagnen i det underbara vädret som jag fick se en liten sväng idag. Tror att tant Anna skulle komma förbi en sväng imorgon också mysigt!

XOXO

Inga kommentarer: