tisdag 5 april 2011

Snart klar

Ja naglarna gick hyfsat snabbt och lätt idag, skönt att höra att dom var godkända. Sen så säger min lärare att jag bara behöver gör ETT set till så är jag klar, jag som ska snittas snart. Kände mig lite så där, vill ju verkligen få det "avklarat" innan jag ska ha barn. Men det är jobbigt att sitta så länge för mina axlar, rygg och min kropp i allmänhet. Får tänka på det där, frågan är ju bara NÄR ska jag trycka in ett nagelset? Finns ju ingen tid kvar....
Ja då lämnar vi det ämnet och går till en artikel jag läste i Metro på spårvagnen. Sverigedemokraternas fullmäktigeledamot i Mönsterås, Anders Leanders har lagt ut ocensurerade bilder på Elin Krantz kropp (som läckt ut på en porrsajt). Vilket jag tycker är så himla respektlöst gentemot Elins familj, dom får ju aldrig en chans att gå vidare. Sen att han hade som argument "Jag tycker folk bör se dom", nej varför? Är det bilder för allmänheten? Sen att han kommenterar det hela med.
-Det är osmakligt och kränkande, framför allt mot den mördades familj.
Men det han gjorde är bättre, det var inte osmakligt eller kränkande. Fattar inte hur vissa folk tänker, man ska inte kasta sten i glashus!

Ja nu byter vi igen blir bara irriterad, imorgon blir det lek och buslandet. Thea ska få leka av sig lite när hon är ledig från dagis, jag kommer då dock inte hoppa runt och leka men moster kan sitta ned och kasta lite bollar på henne :) Så får hennes mamma flänga efter och jaga, yes låter som en otroligt bra plan. Har aldrig varit där så det blir premiär för mig.

XOXO

Inga kommentarer: